Prevozi na klic


NOV 08 2023

Kompleksnost postopkov za doseganje konkretnih ciljev na področju trajnostne mobilnosti zahteva tesno in dolgoročno sodelovanje vseh deležnikov v regiji, vključno s tesno podporo in sodelovanjem resornih ministrstev (MzI, MOP in MGRT). Okrogla miza o trajnostni mobilnosti v TNP, ki je v Bovcu potekala 29.12.2022 je jasno pokazala nujo po čimprejšnji implementaciji ustreznih ukrepov za rešitev pereče problematike preobremenjenosti območja z motornimi vozili.

Vizija prometne ureditve širšega območja Julijskih Alp: JULIJSKE ALPE SO VSEM GENERACIJAM DOSTOPEN PROSTOR, KI Z INTEGRIRANIM SISTEMOM TRAJNOSTNE MOBILNOSTI OMOGOČA KAKOVOST BIVANJA IN SVOBODO GIBANJA DOMAČINOM IN OBISKOVALCEM (Regijska celostna prometna strategija za širše območje Julijskih Alp)

Pritisk motornih vozil na posamezne predele Triglavskega narodnega parka in Biosfernega območja Julijske Alpe je v poletnih sezonah izjemen. S pojavom COVID je opazen še večji obisk enodnevnih obiskovalcev na že sicer zelo obiskanih lokacijah.
Cilj deležnikov (Javni zavod Triglavski narodni park, občine, razvojne agencije, turistične organizacije) je omiliti pritisk motornih vozil, pri čemer vzpostavitev trdih ukrepov (omejitev dostopa v alpske doline in na prelaze) predstavlja izjemno dolgotrajen in zahteven postopek. Za blažitev pritiska motornih vozil (pred in po uveljavitvi trdih ukrepov) je aktualno in učinkovito orodje omogočanje sezonskih javnih prevozov najširši javnosti.
Izredno pomembna dodana vrednost sezonskih javnih prevozov (v poletnem ali zimskem času) je omogočanje mobilnosti prebivalcem naselij na območju narodnega parka, ki so zaradi kraja bivanja ali drugih okoliščin manj mobilni oziroma niso mobilni. Njihov obisk nujnih storitev (trgovina, zdravstveni dom, pošta) je omogočen ali olajšan v naseljih na območju narodnega parka, kjer so javni prevozi zelo redki ali pa jih dejansko ni.
Skupna vrednost sezonskih javnih prevozov na celotnem območju TNP in v zaledju znaša več kot 600.000 EUR. V poletni sezoni 2022 je bilo prepeljanih več kot 125.000 potnikov. Sredstva za izvajanje prevozov prispevajo lokalne skupnosti, destinacije in upravljavec narodnega parka. Izjemni rezultati so le korak na poti do cilja – spreminjanja navad obiskovanja narodnega parka. Skupaj s postopnim omejevanjem dostopa v alpske doline in na prelaze je izvajanje javnih prevozov ključen ukrep za umirjanje pritiska motornih vozil na območje Triglavskega narodnega parka in Biosfernega območja Julijske Alpe.
V okviru umirjanja prometa v zavarovanem območju (parkirišča, prometna signalizacija ter druge potrebne infrastrukture in opreme) se izvaja digitalizacija voznih redov, ki predstavlja celostno in javnosti izredno dostopno informacijo o mobilnosti. Vključuje vzpostavitev enotnega digitalnega sistema urejanja voznih redov (avtobusnih, železniških) in alternativnih/trajnostnih oblik mobilnosti (izposoja koles, promocija pešpoti, itd.) ter razpršitev teh podatkov na prometno najbolj obremenjenih lokacijah, prednostno na parkiriščih ter avtobusnih in železniških postajališčih kot tudi preko digitalne aplikacije za pametne telefone in druge elektronske medije. Ključni vhodni podatki bodo zagotovljeni preko Ministrstva za infrastrukturo.  

Več tu: KOMBI je v BOVCU

dogodek BOFF 2022



Glavni sponzor:

  • Dolina SOČE
  • Občina Bovec

Sponzorji:

  • MICO
  • Zavaroavlnica MERKUR
  • Mahle
  • Nejc Šerbec Višinska dela
  • Stavanja avtohiša
  • campLiza
  • Char Avanture
  • Bovec Šport
  • SPORT MIX
  • Evil eye
  • Hotel Sanje ob Soči

Pokrovitelji:

  • Osprey
  • Hydro Flask
  • Opasen
  • DIDAKTA
  • SIDARTA
  • LAŠKO
  • GOUF BAR
  • Kazuba

Medijski pokrovitelji:

  • Sokol
  • mtb.si
  • Svet in ljudje
  • GORE in LJUDJE
Prijavi se na novice:
NAROCI SE
© 2021 BOFF Pravice pridržane